La música està sent introduïda en l'educació dels nens en edats preescolars a causa de la importància que representa en el seu desenvolupament intel·lectual, auditiu, sensorial, del parla i motriu.
La música és un element fonamental en aquesta primera etapa del sistema educatiu. El nen comença a expressar-se d'una altra manera i és capaç d'integrar-se activament en la societat, perquè la música li ajuda a aconseguir autonomia en les seves activitats habituals, assumir la cura de si mateix i de l'entorn, i ampliar el seu món de relacions.
La música té el do d'apropar a les persones. El nen que viu en contacte amb la música aprèn a conviure de millor manera amb altres nens, establint una comunicació més harmoniosa. En aquesta edat la música els encanta. Els dóna seguretat emocional, confiança, perquè se senten compresos en compartir cançons, i immersos en un clima d'ajuda, col·laboració i respecte mutu.
L'etapa de l'alfabetització del nen es veu més estimulada amb la música. A través de les cançons infantils, en les quals les síl·labes són rimades i repetitives, i acompanyades de gestos que es fan en cantar, el nen millora la seva forma de parlar i d'entendre el significat de cada paraula. I així, s'alfabetitzarà d'una forma més ràpida.
Amb la música, l'expressió corporal del nen es veu mes estimulada. Utilitzen nous recursos en adaptar el seu moviment corporal als ritmes de diferents obres, contribuint d'aquesta forma a la potenciació del control rítmic del seu cos. A través de la música, el nen pot millorar la seva coordinació i combinar una sèrie de conductes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada